Přeskočit na hlavní obsah

J-Costa vs. Multivar

Rozhodli jsme se rozetnout spekulace o tom, jestli je variátor J-Costa lepší než Malossi Multivar. Odpověď není tak úplně jednoznačná! Máme tu pro Vás jako první v ČR srovnávací test:

Maxiskútr

První srovnání proběhlo na skútru Aprilia Sportcity 200 (motor Piaggio). Zde je graf z motorové brzdy:


Co na grafu ale neuvidíte je pružnost při jízdě, která je u obou variátorů v porovnání se sériovým na nesrovnatelně lepší úrovni. Ještě zajímavější než graf jsou ale hodnoty zrychlení v následující tabulce:

Odpověď na otázku: Je J-Costa lepší než multivar je u motoru Piaggio 200 jednoznačná:
J-Costa je jasný vítěz srovnávacího testu.

Skútr 50 ccm

Druhý test proběhl na skútru Gilera Runner 50 (rok výroby 2007, najeto 7600km). Do testu jsme přidali v ČR příliš neobvyklý variátor Polini Speed Control. Všechny variátory byly srovnávány tak jak jsou dodány zákazníkům, tj. se sériovými válečky, bez dolaďování spojky a jakýchkoliv dalších úprav. Zde je graf z brzdy:


I z následující tabulky zrychlení vyplývá, že variátor J-Costa naprosto vyhořel. Co je ale horší, než výsledky z měření je fakt, že jsme namontovali sadu tak jak přišla od výrobce, při dosažení maximální rychlosti se ale variátor tak otevřel, že z něj výlétaly do prostoru variátoru všechny špalíky a následně došlo k zablokování celého variátoru v otevřené poloze!
Kontaktovali jsme tedy výrobce a ten nám doporučil osadit variátor původním středovým válečkem, to ale nebylo možné, protože je standardně o dost delší. Pokusili jsme se trochu improvizovat a použili kratší váleček z variátoru Malossi a vypodložili vše tak jak mělo být. Poté dosahoval skútr hodnot kolem 2k. Na motoru Piaggio 50 má od nás tedy J-Costa palec dolů a červenou kartu.. Příjemným překvapením byl naopak výkon variátoru Polini, nicméně při jízdě na silnici se projevila absence nové kontrastní pružiny a při předjíždění a opakovaném zrychlování na variátor Malossi Multivar citelně ztrácel.  

Vítězem testu pro 50ccm Piaggio se tedy stal jednoznačně variátor Malossi Multivar, po této zkušenosti J-Costa na motory Piaggio 50ccm rozhodně nedoporučujeme a do zlepšení ze strany výrobce došlo k jejich stažení z naší nabídky.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Thajsko na skútru

Koho neštve současné chladné počasí a fakt, že máme skútry uložené k zimnímu spánku a nemůžeme jezdit? Mně teda dost, a tak jsem se rozhodl, že si letošní zimu zpříjemním pořádným road tripem. A protože věřím, že fanoušky Scootlandu nejste, abyste se dívali na fotky někoho na dovolené, budou následující řádky zaměřené převážně na provoz a cestování několik tisíc km na malém skútru a né jako klasický cestopis, třeba někoho podobně postiženého jako já inspiruje a vydá se podobnou cestou.
Koncem listopadu toho po ČR moc najezdit nejde a když jsem se podíval na finanční možnosti a relativně bezproblémový průběh cesty, Thajsko vyšlo jako jednička. Podotýkám, že úplně sám jsem nikdy necestoval a když v ČR jezdím převážně na maxiskútrech, lákal mě návrat ke kořenům a jízda nejlépe na nějakých splašených trubkách. Začnu jsem tedy u rozpočtu, který asi bude dost lidí, kteří uvažují stejně, zajímat:
14,000,- letenka
2,000,- očkování (potřebujete minimálně žloutenku A a břišní tyfus). Co je ale …

Pancéřové brzdové hadičky na míru

Přinášíme Vám velice příjemnou novinku a to prodej pancéřových brzdových hadiček po jednom decimetru. Pancéřová brzdová hadice má teflonové jádro a nerezové opletení. Díky tomu má hadice menší rozpínavost. Páčka mnohem méně pruží, zároveň je brzda mnohem lépe (přesněji) ovladatelná. Hlavní předností je ovšem neomezená životnost hadice a vyšší spolehlivost brzdového systému.
Při výměně určitě oceníte i náš návod na výměnu brzdové kapaliny.

Návod na výrobu
Předem podotýkáme že takto "podomácku" vyrobené hadičky nejsou homologovány pro silniční provoz. A jsou určeny na závodní použití.
Pro složení hadičky není nutné žádné speciální nářadí, postačí to co máte běžně v garáži. Takže máte-li například originální hadici 126cm dlouhou zadejte si v eShopu 13 kusů hadice a bužírky (130cm)+ 2 kusy koncovek podle potřeby + 4kusy těsnících podložek.
Pokud máte poškozené originální šrouby doporučujeme je zakoupit také nové.

1. Uřízněte brzdovou hadici na požadovanou délku. Navlékněte bužírku na…