J-Costa vs. Multivar

Rozhodli jsme se rozetnout spekulace o tom, jestli je variátor J-Costa lepší než Malossi Multivar. Odpověď není tak úplně jednoznačná! Máme tu pro Vás jako první v ČR srovnávací test:

Maxiskútr

První srovnání proběhlo na skútru Aprilia Sportcity 200 (motor Piaggio). Zde je graf z motorové brzdy:


Co na grafu ale neuvidíte je pružnost při jízdě, která je u obou variátorů v porovnání se sériovým na nesrovnatelně lepší úrovni. Ještě zajímavější než graf jsou ale hodnoty zrychlení v následující tabulce:

Odpověď na otázku: Je J-Costa lepší než multivar je u motoru Piaggio 200 jednoznačná:
J-Costa je jasný vítěz srovnávacího testu.

Skútr 50 ccm

Druhý test proběhl na skútru Gilera Runner 50 (rok výroby 2007, najeto 7600km). Do testu jsme přidali v ČR příliš neobvyklý variátor Polini Speed Control. Všechny variátory byly srovnávány tak jak jsou dodány zákazníkům, tj. se sériovými válečky, bez dolaďování spojky a jakýchkoliv dalších úprav. Zde je graf z brzdy:


I z následující tabulky zrychlení vyplývá, že variátor J-Costa naprosto vyhořel. Co je ale horší, než výsledky z měření je fakt, že jsme namontovali sadu tak jak přišla od výrobce, při dosažení maximální rychlosti se ale variátor tak otevřel, že z něj výlétaly do prostoru variátoru všechny špalíky a následně došlo k zablokování celého variátoru v otevřené poloze!
Kontaktovali jsme tedy výrobce a ten nám doporučil osadit variátor původním středovým válečkem, to ale nebylo možné, protože je standardně o dost delší. Pokusili jsme se trochu improvizovat a použili kratší váleček z variátoru Malossi a vypodložili vše tak jak mělo být. Poté dosahoval skútr hodnot kolem 2k. Na motoru Piaggio 50 má od nás tedy J-Costa palec dolů a červenou kartu.. Příjemným překvapením byl naopak výkon variátoru Polini, nicméně při jízdě na silnici se projevila absence nové kontrastní pružiny a při předjíždění a opakovaném zrychlování na variátor Malossi Multivar citelně ztrácel.  

Vítězem testu pro 50ccm Piaggio se tedy stal jednoznačně variátor Malossi Multivar, po této zkušenosti J-Costa na motory Piaggio 50ccm rozhodně nedoporučujeme a do zlepšení ze strany výrobce došlo k jejich stažení z naší nabídky.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Baterie do skútru skladem

Běžně držíme skladem akumulátory pro veškeré typy skútrů, kompletní seznam najdete v sekci univerzální díly - elektrika na našem eshopu. Vybrat si můžete buď klasickou nalévací, nebo gelovou (bezúdržbovou) baterii. V obou případech dostanete v balení náplň, kterou nalijete do baterky. Poté je třeba nechat čerstvě nalitou baterii cca 30 minut odstát a je připravena k použití. Pokud chcete, aby vám baterie dlouho vydržela, máme pro vás pár tipů: Po nalití baterku začněte ihned používat, je třeba ji "naformovat," tj. několikrát vybít a nabít. Nejhorší co můžete udělat je baterii nalít a nechat třeba měsíc až dva stát, poté je většinou již nepoužitelná Nalévací baterii alespoň 3x za sezónu zkontrolujte a dolijte články destilovanou vodou. U gelových baterií tato povinnost odpadá Přes zimu nikdy nenechávejte baterii ve skútru a v chladu. Skladovat by se měla v teplotách okolo 15-20 stupňů a alespoň 3x za zimu dobít do plné kapacity Při správné údržbě je životnost skútrové bater

Honda Forza 125 tuning

Honda Forza 125 - Malossi Multivar a výfuk Akrapovič. Byli jsme příjemně překvapení výkonem 14k po úpravě, který běžně mají 200ccm motory Piaggio. Na ten objem a váhu jede skútr opravdu výborně! Níže video z jízdy. Namontovali jsme tyto díly: https://www.scootland.cz/zbozi/malossi-variator-multivar-honda-od-2013/ https://www.scootland.cz/zbozi/akrapovic-vyfuk-akrapovic-racing-line-forza-125/