Přeskočit na hlavní obsah

Test válců na čínské 50cc 4T

Udělali jsme srovnávací test válců na motor Q4T 50ccm čtyřtakt. Srovnávali jsme válec 72ccm a válec 85ccm na skútrech Kentoya Zoom a Kymco Agility.



Válec Baotian 72ccm





Tato kompletní sada za 2500Kč vč. DPH nás překvapila svým zpracováním. Navíc za tuto cenu dostanete kompletní sadu, tj. hlavu, ventily, vačku atd., což se hodí i při defektech motoru a potřebě náhradních dílů.

Další příjemné překvapení přišlo po montáži. Testovaná Kentoya Zoom měla najeto 500km a výkon v sérii byl žalostný. Na 50km/h se dostala po 20 vteřinách a výkon byl 2 koně. S novým válcem jsme se na stejnou rychlost dostali za 8,3 vteřiny a max. výkon činil 3,5 koně, nicméně téměř v celém spektru nešel pod 2,5koně. Se skútrem se dá nyní jezdit v normálním režimu, aniž by jezdec v provozu zavazel, což nás i majitele dost potěšilo :-)





I válec od Německé značky Naraku je skvěle zpracovaný a v balení najdete vše pro bezproblémovou montáž. Součástí je i hlava s ventily, vačkovou hřídel zde ale nenajdete. Válec je taktéž vyrobený v Číně.

Hned po namontování byl slyšet i cítit rozdíl, skútr šel lépe za plynem a subjektivně bylo cítit, že máme tu čest se silnějším z obou válců. Na brzdě jsme naměřili výkon 4,1 koně, což za dvojnásobek ceny není až takový rozdíl. Skútr měl ale lepší kroutící moment a více síly do kopce, investice navíc je tedy určitě znát.



V obou případech došlo k razantnímu navýšení výkonu a i při zachování ostatních sériových dílů dojde ke značnému oživení skútru, který rázem přestane být brzdou provozu. Silnější Naraku válec bychom určitě doporučili těm, kteří jezdí často ve dvou. Velmi nás potěšil válec 72ccm, který za málo peněz nabídne opravdu hodně muziky.


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Baterie do skútru skladem

Běžně držíme skladem akumulátory pro veškeré typy skútrů, kompletní seznam najdete v sekci univerzální díly - elektrika na našem eshopu.

Vybrat si můžete buď klasickou nalévací, nebo gelovou (bezúdržbovou) baterii. V obou případech dostanete v balení náplň, kterou nalijete do baterky. Poté je třeba nechat čerstvě nalitou baterii cca 30 minut odstát a je připravena k použití.

Pokud chcete, aby vám baterie dlouho vydržela, máme pro vás pár tipů:
Po nalití baterku začněte ihned používat, je třeba ji "naformovat," tj. několikrát vybít a nabít. Nejhorší co můžete udělat je baterii nalít a nechat třeba měsíc až dva stát, poté je většinou již nepoužitelnáNalévací baterii alespoň 3x za sezónu zkontrolujte a dolijte články destilovanou vodou. U gelových baterií tato povinnost odpadáPřes zimu nikdy nenechávejte baterii ve skútru a v chladu. Skladovat by se měla v teplotách okolo 15-20 stupňů a alespoň 3x za zimu dobít do plné kapacityPři správné údržbě je životnost skútrové baterie cca 2…

Thajsko na skútru

Koho neštve současné chladné počasí a fakt, že máme skútry uložené k zimnímu spánku a nemůžeme jezdit? Mně teda dost, a tak jsem se rozhodl, že si letošní zimu zpříjemním pořádným road tripem. A protože věřím, že fanoušky Scootlandu nejste, abyste se dívali na fotky někoho na dovolené, budou následující řádky zaměřené převážně na provoz a cestování několik tisíc km na malém skútru a né jako klasický cestopis, třeba někoho podobně postiženého jako já inspiruje a vydá se podobnou cestou.
Koncem listopadu toho po ČR moc najezdit nejde a když jsem se podíval na finanční možnosti a relativně bezproblémový průběh cesty, Thajsko vyšlo jako jednička. Podotýkám, že úplně sám jsem nikdy necestoval a když v ČR jezdím převážně na maxiskútrech, lákal mě návrat ke kořenům a jízda nejlépe na nějakých splašených trubkách. Začnu jsem tedy u rozpočtu, který asi bude dost lidí, kteří uvažují stejně, zajímat:
14,000,- letenka
2,000,- očkování (potřebujete minimálně žloutenku A a břišní tyfus). Co je ale …

J-Costa vs. Multivar

Rozhodli jsme se rozetnout spekulace o tom, jestli je variátor J-Costa lepší než Malossi Multivar. Odpověď není tak úplně jednoznačná! Máme tu pro Vás jako první v ČR srovnávací test:

MaxiskútrPrvní srovnání proběhlo na skútru Aprilia Sportcity 200 (motor Piaggio). Zde je graf z motorové brzdy:


Co na grafu ale neuvidíte je pružnost při jízdě, která je u obou variátorů v porovnání se sériovým na nesrovnatelně lepší úrovni. Ještě zajímavější než graf jsou ale hodnoty zrychlení v následující tabulce:

Odpověď na otázku: Je J-Costa lepší než multivar je u motoru Piaggio 200 jednoznačná:
J-Costa je jasný vítěz srovnávacího testu.

Skútr 50 ccmDruhý test proběhl na skútru Gilera Runner 50 (rok výroby 2007, najeto 7600km). Do testu jsme přidali v ČR příliš neobvyklý variátor Polini Speed Control. Všechny variátory byly srovnávány tak jak jsou dodány zákazníkům, tj. se sériovými válečky, bez dolaďování spojky a jakýchkoliv dalších úprav. Zde je graf z brzdy:


I z následující tabulky zrychlení vyplývá,…