Test válců na čínské 50cc 4T

Udělali jsme srovnávací test válců na motor Q4T 50ccm čtyřtakt. Srovnávali jsme válec 72ccm a válec 85ccm na skútrech Kentoya Zoom a Kymco Agility.



Válec Baotian 72ccm





Tato kompletní sada za 2500Kč vč. DPH nás překvapila svým zpracováním. Navíc za tuto cenu dostanete kompletní sadu, tj. hlavu, ventily, vačku atd., což se hodí i při defektech motoru a potřebě náhradních dílů.

Další příjemné překvapení přišlo po montáži. Testovaná Kentoya Zoom měla najeto 500km a výkon v sérii byl žalostný. Na 50km/h se dostala po 20 vteřinách a výkon byl 2 koně. S novým válcem jsme se na stejnou rychlost dostali za 8,3 vteřiny a max. výkon činil 3,5 koně, nicméně téměř v celém spektru nešel pod 2,5koně. Se skútrem se dá nyní jezdit v normálním režimu, aniž by jezdec v provozu zavazel, což nás i majitele dost potěšilo :-)





I válec od Německé značky Naraku je skvěle zpracovaný a v balení najdete vše pro bezproblémovou montáž. Součástí je i hlava s ventily, vačkovou hřídel zde ale nenajdete. Válec je taktéž vyrobený v Číně.

Hned po namontování byl slyšet i cítit rozdíl, skútr šel lépe za plynem a subjektivně bylo cítit, že máme tu čest se silnějším z obou válců. Na brzdě jsme naměřili výkon 4,1 koně, což za dvojnásobek ceny není až takový rozdíl. Skútr měl ale lepší kroutící moment a více síly do kopce, investice navíc je tedy určitě znát.



V obou případech došlo k razantnímu navýšení výkonu a i při zachování ostatních sériových dílů dojde ke značnému oživení skútru, který rázem přestane být brzdou provozu. Silnější Naraku válec bychom určitě doporučili těm, kteří jezdí často ve dvou. Velmi nás potěšil válec 72ccm, který za málo peněz nabídne opravdu hodně muziky.


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Baterie do skútru skladem

Běžně držíme skladem akumulátory pro veškeré typy skútrů, kompletní seznam najdete v sekci univerzální díly - elektrika na našem eshopu. Vybrat si můžete buď klasickou nalévací, nebo gelovou (bezúdržbovou) baterii. V obou případech dostanete v balení náplň, kterou nalijete do baterky. Poté je třeba nechat čerstvě nalitou baterii cca 30 minut odstát a je připravena k použití. Pokud chcete, aby vám baterie dlouho vydržela, máme pro vás pár tipů: Po nalití baterku začněte ihned používat, je třeba ji "naformovat," tj. několikrát vybít a nabít. Nejhorší co můžete udělat je baterii nalít a nechat třeba měsíc až dva stát, poté je většinou již nepoužitelná Nalévací baterii alespoň 3x za sezónu zkontrolujte a dolijte články destilovanou vodou. U gelových baterií tato povinnost odpadá Přes zimu nikdy nenechávejte baterii ve skútru a v chladu. Skladovat by se měla v teplotách okolo 15-20 stupňů a alespoň 3x za zimu dobít do plné kapacity Při správné údržbě je životnost skútrové bater

PCX: variátor Polini vs Malossi

Podrobili jsme srovnávacímu testu sportovní variátory   Polini Maxi Hi-speed  a  Malossi Multivar . Test byl provedený na Hondě PCX 2017, najeto 7600km. Výsledek se dá použít na všech současných PCX, protože používají shodné motory a to včetně modelového roku 2018, který má jen drobné modifikace, variátor je shodný. Při testu jsme použili standardně dodávané válečky, aby hodnocení bylo objektivní. Oba variátory jsou dodávány včetně kontrastní pružiny. Pojďme se podívat na rozdíly. Malossi používá 6 válečků a dostanete k němu dvě gramáže pro 125 a 150ccm, což se může hodit při nastavení pro laděný výfuk. Polini oproti tomu používá 9 válečků. Výhoda tohoto řešení je teoreticky nižší opotřebení, v praxi zatím nemáme vyzkoušené. Zpracování obou variátorů je na velmi vysoké úrovni. Zajímavý je rozdíl v přístupu k řešení středového čepu. Zatímco Malossi používá samomazné bronzové pouzdro, u Polini jsou dvě gufera a uprostřed pružinka a celý prostor je vyplněný vazelínou. Sofi

Pancéřové brzdové hadičky na míru

Přinášíme Vám velice příjemnou novinku a to prodej pancéřových brzdových hadiček po jednom decimetru. Pancéřová brzdová hadice má teflonové jádro a nerezové opletení. Díky tomu má hadice menší rozpínavost. Páčka mnohem méně pruží, zároveň je brzda mnohem lépe (přesněji) ovladatelná. Hlavní předností je ovšem neomezená životnost hadice a vyšší spolehlivost brzdového systému. Při výměně určitě oceníte i náš návod na výměnu brzdové kapaliny . Návod na výrobu Předem podotýkáme že takto "podomácku" vyrobené hadičky nejsou homologovány pro silniční provoz. A jsou určeny na závodní použití. Pro složení hadičky není nutné žádné speciální nářadí, postačí to co máte běžně v garáži. Takže máte-li například originální hadici 126cm dlouhou zadejte si v eShopu 13 kusů hadice a bužírky (130cm)+ 2 kusy koncovek podle potřeby + 4kusy těsnících podložek . Pokud máte poškozené originální šrouby doporučujeme je zakoupit také nové. 1. Uřízněte brzdovou hadici na požadovanou délku. Navlékn