Test variátorů na čínu 50cc 4T

Podrobili jsme testu 3 variátory na čínské 4-taktní skútry, abychom rozsekli otázku, který z nabízených je nejlepší a za vynaložené prostředky pomůže lépe skútru k vyššímu výkonu. Otestovali jsme tyto 3 variátory (ceny platné k 05/2010):

Malossi Multivar (cena 1710,-Kč)
Naraku High Speed (s kontrastkou) (1636,-Kč)
Baotian R (1295,-Kč)

Variátory jsme testovali na skútru JM Star, který byl kompletně v sérii, tj žádné další úpravy. Při laděný byly použity pouze válečky dodané k variátoru, nesnažili jsme se dále optimalizovat, zkrátka jsme udělali stejné podmínky, jaké máte Vy, pokud si variátor koupíte přes náš eshop.

Balení, montáž
Všechny variátory jsou balené již od výrobce, už na první pohled upoutá prakticky stejné balení variátoru Naraku a Baotian, které ukáže i při bližším ohledání prakticky stejné provedení. Při přímém srovnání se nám u Naraku zdálo lepší opracování styčných ploch, vše ostatní v krabici je prakticky stejné. U malossi nenajdeme krabičku, ale plastový obal, ve kterém se navíc skrývá návod k montáži, který u Naraku a Baotianu chybí. Montáž je velmi jednoduchá a pokud vše poskládáte podle původního variátoru, není co pokazit.

Výkon
To hlavní o co v testu šlo, bylo zjistit výkonové rozdíly. Oproti sérii došlo ke značnému zlepšení průběhu, jízdy do kopce a také maximální rychlosti, tam kde skútr předtím jezdil 30 se nyní pohybuje rychlostí okolo 45km/h. Na grafu vidíte rozdíly mezi jednotlivými variátory, černá barva - sériový, červená - Malossi Multivar, modrý - Naraku High Speed, zelený - Baotian R.


Všechny variátory tedy dokázaly znatelně zlepšit jízdu na testovaném skútru, pokud jsme postavili všechny proti sobě, zjistili jsme, že mezi nimi není prakticky žádný výkonový rozdíl. Vítězem našeho testu se tedy jednoznačně stal variátor Baotian R, který za cenu nižší o více než 300Kč dokáže podat na chlup stejný výkon, jako variátory od Naraku nebo Malossi.

Jde to ještě rychleji?

Ano, vždycky jde! Je jasné, že ze čtyřtaktní padesátky nejde vykouzlit ani super variátorem zázraky, ještě je tu ale možnost navýšit objem válce. K tomu Vám může dopomoci válec 72ccm, který taktéž najdete v naší nabídce.

Jde to ještě levněji?

Ano, jde. Nachystali jsme pro Vás Sportpack pro čínské čtyřtakty, za bezkonkurenční cenu 2990,-Kč získáte válec 72ccm + sportovní variátor. Pokud máte sériový skútr, je to jasná volba, jak efektivně zvýšit výkon a ušetřit 800Kč oproti nákupu dílů zvlášť!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Baterie do skútru skladem

Běžně držíme skladem akumulátory pro veškeré typy skútrů, kompletní seznam najdete v sekci univerzální díly - elektrika na našem eshopu. Vybrat si můžete buď klasickou nalévací, nebo gelovou (bezúdržbovou) baterii. V obou případech dostanete v balení náplň, kterou nalijete do baterky. Poté je třeba nechat čerstvě nalitou baterii cca 30 minut odstát a je připravena k použití. Pokud chcete, aby vám baterie dlouho vydržela, máme pro vás pár tipů: Po nalití baterku začněte ihned používat, je třeba ji "naformovat," tj. několikrát vybít a nabít. Nejhorší co můžete udělat je baterii nalít a nechat třeba měsíc až dva stát, poté je většinou již nepoužitelná Nalévací baterii alespoň 3x za sezónu zkontrolujte a dolijte články destilovanou vodou. U gelových baterií tato povinnost odpadá Přes zimu nikdy nenechávejte baterii ve skútru a v chladu. Skladovat by se měla v teplotách okolo 15-20 stupňů a alespoň 3x za zimu dobít do plné kapacity Při správné údržbě je životnost skútrové bater

PCX: variátor Polini vs Malossi

Podrobili jsme srovnávacímu testu sportovní variátory   Polini Maxi Hi-speed  a  Malossi Multivar . Test byl provedený na Hondě PCX 2017, najeto 7600km. Výsledek se dá použít na všech současných PCX, protože používají shodné motory a to včetně modelového roku 2018, který má jen drobné modifikace, variátor je shodný. Při testu jsme použili standardně dodávané válečky, aby hodnocení bylo objektivní. Oba variátory jsou dodávány včetně kontrastní pružiny. Pojďme se podívat na rozdíly. Malossi používá 6 válečků a dostanete k němu dvě gramáže pro 125 a 150ccm, což se může hodit při nastavení pro laděný výfuk. Polini oproti tomu používá 9 válečků. Výhoda tohoto řešení je teoreticky nižší opotřebení, v praxi zatím nemáme vyzkoušené. Zpracování obou variátorů je na velmi vysoké úrovni. Zajímavý je rozdíl v přístupu k řešení středového čepu. Zatímco Malossi používá samomazné bronzové pouzdro, u Polini jsou dvě gufera a uprostřed pružinka a celý prostor je vyplněný vazelínou. Sofi

Pancéřové brzdové hadičky na míru

Přinášíme Vám velice příjemnou novinku a to prodej pancéřových brzdových hadiček po jednom decimetru. Pancéřová brzdová hadice má teflonové jádro a nerezové opletení. Díky tomu má hadice menší rozpínavost. Páčka mnohem méně pruží, zároveň je brzda mnohem lépe (přesněji) ovladatelná. Hlavní předností je ovšem neomezená životnost hadice a vyšší spolehlivost brzdového systému. Při výměně určitě oceníte i náš návod na výměnu brzdové kapaliny . Návod na výrobu Předem podotýkáme že takto "podomácku" vyrobené hadičky nejsou homologovány pro silniční provoz. A jsou určeny na závodní použití. Pro složení hadičky není nutné žádné speciální nářadí, postačí to co máte běžně v garáži. Takže máte-li například originální hadici 126cm dlouhou zadejte si v eShopu 13 kusů hadice a bužírky (130cm)+ 2 kusy koncovek podle potřeby + 4kusy těsnících podložek . Pokud máte poškozené originální šrouby doporučujeme je zakoupit také nové. 1. Uřízněte brzdovou hadici na požadovanou délku. Navlékn