Přeskočit na hlavní obsah

Test variátorů na čínu 50cc 4T

Podrobili jsme testu 3 variátory na čínské 4-taktní skútry, abychom rozsekli otázku, který z nabízených je nejlepší a za vynaložené prostředky pomůže lépe skútru k vyššímu výkonu. Otestovali jsme tyto 3 variátory (ceny platné k 05/2010):

Malossi Multivar (cena 1710,-Kč)
Naraku High Speed (s kontrastkou) (1636,-Kč)
Baotian R (1295,-Kč)

Variátory jsme testovali na skútru JM Star, který byl kompletně v sérii, tj žádné další úpravy. Při laděný byly použity pouze válečky dodané k variátoru, nesnažili jsme se dále optimalizovat, zkrátka jsme udělali stejné podmínky, jaké máte Vy, pokud si variátor koupíte přes náš eshop.

Balení, montáž
Všechny variátory jsou balené již od výrobce, už na první pohled upoutá prakticky stejné balení variátoru Naraku a Baotian, které ukáže i při bližším ohledání prakticky stejné provedení. Při přímém srovnání se nám u Naraku zdálo lepší opracování styčných ploch, vše ostatní v krabici je prakticky stejné. U malossi nenajdeme krabičku, ale plastový obal, ve kterém se navíc skrývá návod k montáži, který u Naraku a Baotianu chybí. Montáž je velmi jednoduchá a pokud vše poskládáte podle původního variátoru, není co pokazit.

Výkon
To hlavní o co v testu šlo, bylo zjistit výkonové rozdíly. Oproti sérii došlo ke značnému zlepšení průběhu, jízdy do kopce a také maximální rychlosti, tam kde skútr předtím jezdil 30 se nyní pohybuje rychlostí okolo 45km/h. Na grafu vidíte rozdíly mezi jednotlivými variátory, černá barva - sériový, červená - Malossi Multivar, modrý - Naraku High Speed, zelený - Baotian R.


Všechny variátory tedy dokázaly znatelně zlepšit jízdu na testovaném skútru, pokud jsme postavili všechny proti sobě, zjistili jsme, že mezi nimi není prakticky žádný výkonový rozdíl. Vítězem našeho testu se tedy jednoznačně stal variátor Baotian R, který za cenu nižší o více než 300Kč dokáže podat na chlup stejný výkon, jako variátory od Naraku nebo Malossi.

Jde to ještě rychleji?

Ano, vždycky jde! Je jasné, že ze čtyřtaktní padesátky nejde vykouzlit ani super variátorem zázraky, ještě je tu ale možnost navýšit objem válce. K tomu Vám může dopomoci válec 72ccm, který taktéž najdete v naší nabídce.

Jde to ještě levněji?

Ano, jde. Nachystali jsme pro Vás Sportpack pro čínské čtyřtakty, za bezkonkurenční cenu 2990,-Kč získáte válec 72ccm + sportovní variátor. Pokud máte sériový skútr, je to jasná volba, jak efektivně zvýšit výkon a ušetřit 800Kč oproti nákupu dílů zvlášť!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Thajsko na skútru

Koho neštve současné chladné počasí a fakt, že máme skútry uložené k zimnímu spánku a nemůžeme jezdit? Mně teda dost, a tak jsem se rozhodl, že si letošní zimu zpříjemním pořádným road tripem. A protože věřím, že fanoušky Scootlandu nejste, abyste se dívali na fotky někoho na dovolené, budou následující řádky zaměřené převážně na provoz a cestování několik tisíc km na malém skútru a né jako klasický cestopis, třeba někoho podobně postiženého jako já inspiruje a vydá se podobnou cestou.
Koncem listopadu toho po ČR moc najezdit nejde a když jsem se podíval na finanční možnosti a relativně bezproblémový průběh cesty, Thajsko vyšlo jako jednička. Podotýkám, že úplně sám jsem nikdy necestoval a když v ČR jezdím převážně na maxiskútrech, lákal mě návrat ke kořenům a jízda nejlépe na nějakých splašených trubkách. Začnu jsem tedy u rozpočtu, který asi bude dost lidí, kteří uvažují stejně, zajímat:
14,000,- letenka
2,000,- očkování (potřebujete minimálně žloutenku A a břišní tyfus). Co je ale …

J-Costa vs. Multivar

Rozhodli jsme se rozetnout spekulace o tom, jestli je variátor J-Costa lepší než Malossi Multivar. Odpověď není tak úplně jednoznačná! Máme tu pro Vás jako první v ČR srovnávací test:

MaxiskútrPrvní srovnání proběhlo na skútru Aprilia Sportcity 200 (motor Piaggio). Zde je graf z motorové brzdy:


Co na grafu ale neuvidíte je pružnost při jízdě, která je u obou variátorů v porovnání se sériovým na nesrovnatelně lepší úrovni. Ještě zajímavější než graf jsou ale hodnoty zrychlení v následující tabulce:

Odpověď na otázku: Je J-Costa lepší než multivar je u motoru Piaggio 200 jednoznačná:
J-Costa je jasný vítěz srovnávacího testu.

Skútr 50 ccmDruhý test proběhl na skútru Gilera Runner 50 (rok výroby 2007, najeto 7600km). Do testu jsme přidali v ČR příliš neobvyklý variátor Polini Speed Control. Všechny variátory byly srovnávány tak jak jsou dodány zákazníkům, tj. se sériovými válečky, bez dolaďování spojky a jakýchkoliv dalších úprav. Zde je graf z brzdy:


I z následující tabulky zrychlení vyplývá,…

Pancéřové brzdové hadičky na míru

Přinášíme Vám velice příjemnou novinku a to prodej pancéřových brzdových hadiček po jednom decimetru. Pancéřová brzdová hadice má teflonové jádro a nerezové opletení. Díky tomu má hadice menší rozpínavost. Páčka mnohem méně pruží, zároveň je brzda mnohem lépe (přesněji) ovladatelná. Hlavní předností je ovšem neomezená životnost hadice a vyšší spolehlivost brzdového systému.
Při výměně určitě oceníte i náš návod na výměnu brzdové kapaliny.

Návod na výrobu
Předem podotýkáme že takto "podomácku" vyrobené hadičky nejsou homologovány pro silniční provoz. A jsou určeny na závodní použití.
Pro složení hadičky není nutné žádné speciální nářadí, postačí to co máte běžně v garáži. Takže máte-li například originální hadici 126cm dlouhou zadejte si v eShopu 13 kusů hadice a bužírky (130cm)+ 2 kusy koncovek podle potřeby + 4kusy těsnících podložek.
Pokud máte poškozené originální šrouby doporučujeme je zakoupit také nové.

1. Uřízněte brzdovou hadici na požadovanou délku. Navlékněte bužírku na…