Přeskočit na hlavní obsah

Skutrcesta: Chystání skútrů

Skútry jsme oba koupili za částku 20tis Kč, což byl limit pro naši cestu. Hynkův skútr nechal ve Scootlandu na protiúčet zákazník, který si zde bral větší skútr. Honda pak neměla lehký život, rok ji dávali do těla zákazníci na pražské prodejně, kde sloužila jako náhradní skútr a pak další sezonu na ní jezdil Hynek, než se rozhodlo a jejím dalším osudu.

Radkův skútr už byl koupený za účelem cesty, na inzerát přes bazos.cz. Cena byl nízká, protože jsme kupovali v lednu, projížděl jsem to na ledu, ale nevyválel :) Tady máme hned první foto po koupi, když jsme dovezli do práce (na fotce šéfmechanik Scootlandu Petr Světlík)


V dalších kapitolách budou popsány jednotlivé fáze přípravy

Boční nosiče

Protože přepravní kapacita skútru nebyla dostačující, vyrobili nám kluci ve Scootlandu na míru nosiče. K nim jsme koupili tašky od Vietnamců a celkem dramaticky tak zvýšili přepravní kapacitu. Oproti minulému příspěvku, kde jsou nosiče a brašny popsané jsme na jejich spodní část ještě upevnili na každou stranu 5l kanystr, takže každý můžeme převážet celkem 10l benzínu navíc. Na horní stranu kufru jsme taky nechali dodělat malý nosič, kam přivážeme stan, karimatku a spacáky.





Térénní pneumatiky

Po shlédnutí pár dokumentů od cestovatelů, kteří se na Aralské jezero vypravili jsme pojali podezření, že v písku s naloženým skútrem a tenkými silničními pneumatikami toho moc nezmůžeme. Možnost napasovat na skútr terénní pneu byla důležitým kritériem a byl to jeden z důvodů, proč jsme si vybrali právě Hondu SH. Pneumatiky jsme otestovali již v zimě, před nákupem Radkového skútru, takže se pak už šlo na jistotu..


Barevné provedení

Chtěli jsme změnu barvy, ale nechtěli jsme zbytečně utrácet a taky se vyhnout klasickému celolaku. Folie je taky na členíté plasty docela problém, navíc se nedá udělat svépomocí. Volba nakonec padla na gumový nástřik plastidip. První testovací skútr byl můj, na kterém jsem se učil (a výsledek taky podle toho vypadá). Provedení je hodně hrubé a špatně se udržuje. Na Radkův skútr jsem si už půjčil profi elektrickou pistoli a s tou to šlo jedna báseň, takže je to poznání lepší. Změna barvy vyjde včetně půjčení pistole na cca 1500,-Kč - je třeba 1l plasti dipu, trocha ředidla a nějaké další pomůcky za pár korun: http://plasti-shop.cz/barvy-plasti-dip/93-plasti-dip-uv-1l.html. Vrstva je kdykoliv odstranitelná bez následků.


Servis před cestou

Oba skútry jsme samozřejmě nechali důkladně prohlédnout. U Radkové Hondy protékalo těsnění pod víkem ventilů, které bylo vyměněné (600,-Kč), na obou skútrech jsme také nechali provést repasi vidlice (2500,-Kč) a zbytek byla klasická údržba - výměna řemene, oleje, válečků (práce 1200,-Kč + materiál). Tato cesta nám dá výbornou možnost prověřit kvalitu druhovýrobních dílů od RMS, použili jsme tedy nový řemen od RMS a do Radkového skútru od výrobce Athena, který jsme dostali od dodavatele darem, abychom po cestě porovnali jak budou vypadat. Protože Hondám nedopřejeme moc odpočinku, chtěli jsme jim dát alespoň co nejkvalitnější mazání, takže jsme sáhli po oleji Bel-Ray 10W40:
http://www.scootland.cz/zbozi/bel-ray-olej-bel-ray-10w40/

Z dalších dílů jsme použili následující:
http://www.scootland.cz/zbozi/rms-vzduchovy-filtr-honda-125-150-1/
http://www.scootland.cz/zbozi/rms-remen-honda-125-4t/
http://www.scootland.cz/zbozi/rms-brzdove-desticky-rms-predni-10/
válečky a vodítka jsou rozdílná - Hynek má Multivar a Radek jede na sériovém variátoru

Na Radkovém skúru jsme také dali nové zadní tlumiče od RMS, když jsem pak viděl jaký je to rozdíl, objednal jsem okamžitě nové i pro sebe, jenže termín se blížil a dodání z Itálie je běžně 2-3 týdny. Poprosil jsem kluky v Motopointu, což je náš dodavatel na RMS, jestli by pro mě mohli zkusit trochu uspíšit a musím jim moc poděkovat. Sice asi porušili všechny interní směrnice co ve firmě mají, ale tlumiče došly doslova za pět dvanáct - tj. ve čtvrtek v poledne, takže jsme je namontovali a v pátek odjezd. Jízda s nimi je ale oproti oskákaným originálům nebe a dudy, to se vůbec nedá porovnat:
http://www.scootland.cz/zbozi/rms-zadni-tlumic-dylan-sh-do-2012/


Zásuvky na 12V

Nechali jsme si také dodělat zásuvky na 12V. Jednu do kastlíku před koleny pro dobíjení telefonu s navigací a druhou dozadu do kufru na nabíjení foťáku, kamery a notebooku, který bereme s sebou, pro psaní příspěvků na cestě.

Hecování od Radka

Tohle video asi ani nemá cenu komentovat... :)










Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

J-Costa vs. Multivar

Rozhodli jsme se rozetnout spekulace o tom, jestli je variátor J-Costa lepší než Malossi Multivar. Odpověď není tak úplně jednoznačná! Máme tu pro Vás jako první v ČR srovnávací test:

MaxiskútrPrvní srovnání proběhlo na skútru Aprilia Sportcity 200 (motor Piaggio). Zde je graf z motorové brzdy:


Co na grafu ale neuvidíte je pružnost při jízdě, která je u obou variátorů v porovnání se sériovým na nesrovnatelně lepší úrovni. Ještě zajímavější než graf jsou ale hodnoty zrychlení v následující tabulce:

Odpověď na otázku: Je J-Costa lepší než multivar je u motoru Piaggio 200 jednoznačná:
J-Costa je jasný vítěz srovnávacího testu.

Skútr 50 ccmDruhý test proběhl na skútru Gilera Runner 50 (rok výroby 2007, najeto 7600km). Do testu jsme přidali v ČR příliš neobvyklý variátor Polini Speed Control. Všechny variátory byly srovnávány tak jak jsou dodány zákazníkům, tj. se sériovými válečky, bez dolaďování spojky a jakýchkoliv dalších úprav. Zde je graf z brzdy:


I z následující tabulky zrychlení vyplývá,…

Thajsko na skútru

Koho neštve současné chladné počasí a fakt, že máme skútry uložené k zimnímu spánku a nemůžeme jezdit? Mně teda dost, a tak jsem se rozhodl, že si letošní zimu zpříjemním pořádným road tripem. A protože věřím, že fanoušky Scootlandu nejste, abyste se dívali na fotky někoho na dovolené, budou následující řádky zaměřené převážně na provoz a cestování několik tisíc km na malém skútru a né jako klasický cestopis, třeba někoho podobně postiženého jako já inspiruje a vydá se podobnou cestou.
Koncem listopadu toho po ČR moc najezdit nejde a když jsem se podíval na finanční možnosti a relativně bezproblémový průběh cesty, Thajsko vyšlo jako jednička. Podotýkám, že úplně sám jsem nikdy necestoval a když v ČR jezdím převážně na maxiskútrech, lákal mě návrat ke kořenům a jízda nejlépe na nějakých splašených trubkách. Začnu jsem tedy u rozpočtu, který asi bude dost lidí, kteří uvažují stejně, zajímat:
14,000,- letenka
2,000,- očkování (potřebujete minimálně žloutenku A a břišní tyfus). Co je ale …

Velký sraz skútrů 28.6.

Srdečně Vás zveme na 4. Moravský sraz skútrů
Navazujeme na 3. moravský sraz s účastí 120 skútrů. Velká akce plná adrenalinu, spálených pneumatik, vůně benzínu a kde si všichni můžete zařádit na svých strojích. V programu je projížďka Brnem směrem na Vyškovské letiště, kde se budou konat jediné oficiální Scooter sprinty v ČR, následně po nich volné jízdy, kde si můžete zkusit svůj skútr proti komukoliv.Vstup i zápis do sprintů na letišti je ZDARMA, zkrátka celá akce Vás nebude stát ani korunu. Závodit se bude o hodnotné ceny v těchto třídách:50ccm série ; 50ccm sport ; 70-100cc ; do 150cc 4takty ; do 250cc 4takty ; open class (neomezeně). Závodní skútry závodí v open class. Shrnutí:Datum: 28. 6. 2008 (sobota)Místo: Parkoviště ul. VídeňskáVyškov - letištěČasový plán: 11:00 - 12:00 – Sraz v Brně na ul. Vídeňská12:00 – 13:00 – Společná jízda Brno – Vyškov13:30 – 14:30 – Sprinty15:00 – x -předávání cen, ukončeníPo ukončení sprintů budou předány ceny a akce oficiálně ukončena. Kdo bude…