Přeskočit na hlavní obsah

Na skútru do Kazachstánu - představení

Přátelé, příznivcí skútrů a cestovaní, rádi bychom Vám představili naši Dlouhou cestu na malých skútrech, na kterou vyjíždíme 1.8. Rozhodli jsme se vyrazit do Kazachstánu na dvou skútrech Honda SH 150, které jsme koupili za 20tis Kč.

Chceme sami sobě i ostatním ukázat, že ke splnění cestovatelského snu není třeba zase takový rozpočet jak by se mohlo stát a také, že i malý skútr dokáže slušně nahradit velkou cestovní motorku, pokud se k tomu přidá porce nadšení a dobré vůle.
Kdo na tuhle cestu vyráží?

Radek Rebroš
nadšenec do skútrů a hlavní organizátor srazu “Po valašsku na skútru.” Tento sraz se ve svém 4. ročníku stal největší skútr akcí v ČR (dorazilo přes 600 skútrů). Radek soukromě sedlá vypiplanou Vespu ET4, ale co si pořídil cestovatelskou Hondu za dvacku, nedá na ni dopustit.

Hynek Přidal
zakladel a majitel firmy Scootland, která provozuje webové stránky a eshop nawww.scootland.cz. Hynkova láska jsou od mládí skútry, které jej provází celým životem, jak pracovním tak soukromým. Již 10 let sedlá skútr se střechou Benelli Adiva a taky lehce polaďenou Vespu PK, ze stejného roku výroby jako je on sám (1984).


Jak to celé vzniklo?

Letos v zimě jsme seděli s Radkem po Bobcrossu v Karolínce u piva a bavili se o ježdění na skútru a já mu řekl svůj cestovatelský sen - dojet na skútru do Kazachstánu podívat se na vysychající Aralské jezero, jenže nemám jet s kým. Toho se Radek chytnul a s tím že je pro každou blbost, která se týká skútrů, jen si myslí, že skútry to nedají. Já tvrdím, že ano a vsadil jsem se o malé pivo, že dojedeme v pohodě zpátky.

V následujících týdnech Vám budeme přinášet zprávy o tom, jak probíhají přípravy a následně průběh cesty.  Z ČR vyrážíme 31.7. a naše první zastávka je Scooter Camp Hronec, odkud doufejme budeme mít sílu 1.8. vyrazit dále směr Maďarsko a Bulharsko.

Průběh cesty můžete sledovat na našem Scootland Blogu, dále na www.skutrcesta.cz a nebo na facebooku https://www.facebook.com/groups/1437900529840090/?fref=ts










Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Thajsko na skútru

Koho neštve současné chladné počasí a fakt, že máme skútry uložené k zimnímu spánku a nemůžeme jezdit? Mně teda dost, a tak jsem se rozhodl, že si letošní zimu zpříjemním pořádným road tripem. A protože věřím, že fanoušky Scootlandu nejste, abyste se dívali na fotky někoho na dovolené, budou následující řádky zaměřené převážně na provoz a cestování několik tisíc km na malém skútru a né jako klasický cestopis, třeba někoho podobně postiženého jako já inspiruje a vydá se podobnou cestou.
Koncem listopadu toho po ČR moc najezdit nejde a když jsem se podíval na finanční možnosti a relativně bezproblémový průběh cesty, Thajsko vyšlo jako jednička. Podotýkám, že úplně sám jsem nikdy necestoval a když v ČR jezdím převážně na maxiskútrech, lákal mě návrat ke kořenům a jízda nejlépe na nějakých splašených trubkách. Začnu jsem tedy u rozpočtu, který asi bude dost lidí, kteří uvažují stejně, zajímat:
14,000,- letenka
2,000,- očkování (potřebujete minimálně žloutenku A a břišní tyfus). Co je ale …

J-Costa vs. Multivar

Rozhodli jsme se rozetnout spekulace o tom, jestli je variátor J-Costa lepší než Malossi Multivar. Odpověď není tak úplně jednoznačná! Máme tu pro Vás jako první v ČR srovnávací test:

MaxiskútrPrvní srovnání proběhlo na skútru Aprilia Sportcity 200 (motor Piaggio). Zde je graf z motorové brzdy:


Co na grafu ale neuvidíte je pružnost při jízdě, která je u obou variátorů v porovnání se sériovým na nesrovnatelně lepší úrovni. Ještě zajímavější než graf jsou ale hodnoty zrychlení v následující tabulce:

Odpověď na otázku: Je J-Costa lepší než multivar je u motoru Piaggio 200 jednoznačná:
J-Costa je jasný vítěz srovnávacího testu.

Skútr 50 ccmDruhý test proběhl na skútru Gilera Runner 50 (rok výroby 2007, najeto 7600km). Do testu jsme přidali v ČR příliš neobvyklý variátor Polini Speed Control. Všechny variátory byly srovnávány tak jak jsou dodány zákazníkům, tj. se sériovými válečky, bez dolaďování spojky a jakýchkoliv dalších úprav. Zde je graf z brzdy:


I z následující tabulky zrychlení vyplývá,…

Pancéřové brzdové hadičky na míru

Přinášíme Vám velice příjemnou novinku a to prodej pancéřových brzdových hadiček po jednom decimetru. Pancéřová brzdová hadice má teflonové jádro a nerezové opletení. Díky tomu má hadice menší rozpínavost. Páčka mnohem méně pruží, zároveň je brzda mnohem lépe (přesněji) ovladatelná. Hlavní předností je ovšem neomezená životnost hadice a vyšší spolehlivost brzdového systému.
Při výměně určitě oceníte i náš návod na výměnu brzdové kapaliny.

Návod na výrobu
Předem podotýkáme že takto "podomácku" vyrobené hadičky nejsou homologovány pro silniční provoz. A jsou určeny na závodní použití.
Pro složení hadičky není nutné žádné speciální nářadí, postačí to co máte běžně v garáži. Takže máte-li například originální hadici 126cm dlouhou zadejte si v eShopu 13 kusů hadice a bužírky (130cm)+ 2 kusy koncovek podle potřeby + 4kusy těsnících podložek.
Pokud máte poškozené originální šrouby doporučujeme je zakoupit také nové.

1. Uřízněte brzdovou hadici na požadovanou délku. Navlékněte bužírku na…