Na skútru do Kazachstánu - představení

Přátelé, příznivcí skútrů a cestovaní, rádi bychom Vám představili naši Dlouhou cestu na malých skútrech, na kterou vyjíždíme 1.8. Rozhodli jsme se vyrazit do Kazachstánu na dvou skútrech Honda SH 150, které jsme koupili za 20tis Kč.

Chceme sami sobě i ostatním ukázat, že ke splnění cestovatelského snu není třeba zase takový rozpočet jak by se mohlo stát a také, že i malý skútr dokáže slušně nahradit velkou cestovní motorku, pokud se k tomu přidá porce nadšení a dobré vůle.
Kdo na tuhle cestu vyráží?

Radek Rebroš
nadšenec do skútrů a hlavní organizátor srazu “Po valašsku na skútru.” Tento sraz se ve svém 4. ročníku stal největší skútr akcí v ČR (dorazilo přes 600 skútrů). Radek soukromě sedlá vypiplanou Vespu ET4, ale co si pořídil cestovatelskou Hondu za dvacku, nedá na ni dopustit.

Hynek Přidal
zakladel a majitel firmy Scootland, která provozuje webové stránky a eshop nawww.scootland.cz. Hynkova láska jsou od mládí skútry, které jej provází celým životem, jak pracovním tak soukromým. Již 10 let sedlá skútr se střechou Benelli Adiva a taky lehce polaďenou Vespu PK, ze stejného roku výroby jako je on sám (1984).


Jak to celé vzniklo?

Letos v zimě jsme seděli s Radkem po Bobcrossu v Karolínce u piva a bavili se o ježdění na skútru a já mu řekl svůj cestovatelský sen - dojet na skútru do Kazachstánu podívat se na vysychající Aralské jezero, jenže nemám jet s kým. Toho se Radek chytnul a s tím že je pro každou blbost, která se týká skútrů, jen si myslí, že skútry to nedají. Já tvrdím, že ano a vsadil jsem se o malé pivo, že dojedeme v pohodě zpátky.

V následujících týdnech Vám budeme přinášet zprávy o tom, jak probíhají přípravy a následně průběh cesty.  Z ČR vyrážíme 31.7. a naše první zastávka je Scooter Camp Hronec, odkud doufejme budeme mít sílu 1.8. vyrazit dále směr Maďarsko a Bulharsko.

Průběh cesty můžete sledovat na našem Scootland Blogu, dále na www.skutrcesta.cz a nebo na facebooku https://www.facebook.com/groups/1437900529840090/?fref=ts










Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Baterie do skútru skladem

Běžně držíme skladem akumulátory pro veškeré typy skútrů, kompletní seznam najdete v sekci univerzální díly - elektrika na našem eshopu. Vybrat si můžete buď klasickou nalévací, nebo gelovou (bezúdržbovou) baterii. V obou případech dostanete v balení náplň, kterou nalijete do baterky. Poté je třeba nechat čerstvě nalitou baterii cca 30 minut odstát a je připravena k použití. Pokud chcete, aby vám baterie dlouho vydržela, máme pro vás pár tipů: Po nalití baterku začněte ihned používat, je třeba ji "naformovat," tj. několikrát vybít a nabít. Nejhorší co můžete udělat je baterii nalít a nechat třeba měsíc až dva stát, poté je většinou již nepoužitelná Nalévací baterii alespoň 3x za sezónu zkontrolujte a dolijte články destilovanou vodou. U gelových baterií tato povinnost odpadá Přes zimu nikdy nenechávejte baterii ve skútru a v chladu. Skladovat by se měla v teplotách okolo 15-20 stupňů a alespoň 3x za zimu dobít do plné kapacity Při správné údržbě je životnost skútrové bater

PCX: variátor Polini vs Malossi

Podrobili jsme srovnávacímu testu sportovní variátory   Polini Maxi Hi-speed  a  Malossi Multivar . Test byl provedený na Hondě PCX 2017, najeto 7600km. Výsledek se dá použít na všech současných PCX, protože používají shodné motory a to včetně modelového roku 2018, který má jen drobné modifikace, variátor je shodný. Při testu jsme použili standardně dodávané válečky, aby hodnocení bylo objektivní. Oba variátory jsou dodávány včetně kontrastní pružiny. Pojďme se podívat na rozdíly. Malossi používá 6 válečků a dostanete k němu dvě gramáže pro 125 a 150ccm, což se může hodit při nastavení pro laděný výfuk. Polini oproti tomu používá 9 válečků. Výhoda tohoto řešení je teoreticky nižší opotřebení, v praxi zatím nemáme vyzkoušené. Zpracování obou variátorů je na velmi vysoké úrovni. Zajímavý je rozdíl v přístupu k řešení středového čepu. Zatímco Malossi používá samomazné bronzové pouzdro, u Polini jsou dvě gufera a uprostřed pružinka a celý prostor je vyplněný vazelínou. Sofi

Pancéřové brzdové hadičky na míru

Přinášíme Vám velice příjemnou novinku a to prodej pancéřových brzdových hadiček po jednom decimetru. Pancéřová brzdová hadice má teflonové jádro a nerezové opletení. Díky tomu má hadice menší rozpínavost. Páčka mnohem méně pruží, zároveň je brzda mnohem lépe (přesněji) ovladatelná. Hlavní předností je ovšem neomezená životnost hadice a vyšší spolehlivost brzdového systému. Při výměně určitě oceníte i náš návod na výměnu brzdové kapaliny . Návod na výrobu Předem podotýkáme že takto "podomácku" vyrobené hadičky nejsou homologovány pro silniční provoz. A jsou určeny na závodní použití. Pro složení hadičky není nutné žádné speciální nářadí, postačí to co máte běžně v garáži. Takže máte-li například originální hadici 126cm dlouhou zadejte si v eShopu 13 kusů hadice a bužírky (130cm)+ 2 kusy koncovek podle potřeby + 4kusy těsnících podložek . Pokud máte poškozené originální šrouby doporučujeme je zakoupit také nové. 1. Uřízněte brzdovou hadici na požadovanou délku. Navlékn