Trip to Aral lake on scooter - Introduction

Dear friend, fans of scooters and travelling. We would like to introduce you your long round on small scooters, which starts on the 1st on August. We decided to go to Kazakhstan on two scooters Honda SH 150, which we bought for $800 each.

The idea is to show to us and also others, that a huge budget is not necessary for a long distance travelling and also, that even a small scooter can compete with a huge travelling bike, if you have enough enthusiasm.
Who is going to drive?

Radek Rebros
scooter enthusiast and organizator of a big "Wallachian scooter meeting". This meeting became the largest in Czech (and maybe even central/eastern Europe) with over 620 scooters in 2015. Radek is privately using his well and with love maintained Vespa ET4, but since he has bought the traveller Honda, he is not using his Vespa so often.

Hynek Přidal
founder and owner of Scootland, which is a shop for scooter parts and service (website on www.scootland.cz) . Hynek's love are scooters, following him his whole life, professional same as personal. He is driving his Benelli Adiva for already 10 years and in his living room you can find a tuned Vespa PK, which was produced in the same year as Hynek himself (1984).

How this idea came?

We drank beers after driving Bobcross in winter and spoke about travelling on scooter. I said to Radek my dream - to go to Kazakhstan and see the dryink Aral lake, but I am missing a buddy. Radek commented this with words, that he is for every crazy idea that covers scooters, but he thinks that the scooters will not do it. I am saying that they will, so I made a bet for a small beer, that we will arrive back on the wheels.

In following weeks we will bring you news about preparations and the journey. Our first stop is scooter camp in Slovakia, from where we drive on 1st to Romania and Bulgaria.

You can check the progress of our trip on this blog, or on Facebook https://www.facebook.com/groups/1437900529840090/?fref=ts

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Baterie do skútru skladem

Běžně držíme skladem akumulátory pro veškeré typy skútrů, kompletní seznam najdete v sekci univerzální díly - elektrika na našem eshopu. Vybrat si můžete buď klasickou nalévací, nebo gelovou (bezúdržbovou) baterii. V obou případech dostanete v balení náplň, kterou nalijete do baterky. Poté je třeba nechat čerstvě nalitou baterii cca 30 minut odstát a je připravena k použití. Pokud chcete, aby vám baterie dlouho vydržela, máme pro vás pár tipů: Po nalití baterku začněte ihned používat, je třeba ji "naformovat," tj. několikrát vybít a nabít. Nejhorší co můžete udělat je baterii nalít a nechat třeba měsíc až dva stát, poté je většinou již nepoužitelná Nalévací baterii alespoň 3x za sezónu zkontrolujte a dolijte články destilovanou vodou. U gelových baterií tato povinnost odpadá Přes zimu nikdy nenechávejte baterii ve skútru a v chladu. Skladovat by se měla v teplotách okolo 15-20 stupňů a alespoň 3x za zimu dobít do plné kapacity Při správné údržbě je životnost skútrové bater

PCX: variátor Polini vs Malossi

Podrobili jsme srovnávacímu testu sportovní variátory   Polini Maxi Hi-speed  a  Malossi Multivar . Test byl provedený na Hondě PCX 2017, najeto 7600km. Výsledek se dá použít na všech současných PCX, protože používají shodné motory a to včetně modelového roku 2018, který má jen drobné modifikace, variátor je shodný. Při testu jsme použili standardně dodávané válečky, aby hodnocení bylo objektivní. Oba variátory jsou dodávány včetně kontrastní pružiny. Pojďme se podívat na rozdíly. Malossi používá 6 válečků a dostanete k němu dvě gramáže pro 125 a 150ccm, což se může hodit při nastavení pro laděný výfuk. Polini oproti tomu používá 9 válečků. Výhoda tohoto řešení je teoreticky nižší opotřebení, v praxi zatím nemáme vyzkoušené. Zpracování obou variátorů je na velmi vysoké úrovni. Zajímavý je rozdíl v přístupu k řešení středového čepu. Zatímco Malossi používá samomazné bronzové pouzdro, u Polini jsou dvě gufera a uprostřed pružinka a celý prostor je vyplněný vazelínou. Sofi

Pancéřové brzdové hadičky na míru

Přinášíme Vám velice příjemnou novinku a to prodej pancéřových brzdových hadiček po jednom decimetru. Pancéřová brzdová hadice má teflonové jádro a nerezové opletení. Díky tomu má hadice menší rozpínavost. Páčka mnohem méně pruží, zároveň je brzda mnohem lépe (přesněji) ovladatelná. Hlavní předností je ovšem neomezená životnost hadice a vyšší spolehlivost brzdového systému. Při výměně určitě oceníte i náš návod na výměnu brzdové kapaliny . Návod na výrobu Předem podotýkáme že takto "podomácku" vyrobené hadičky nejsou homologovány pro silniční provoz. A jsou určeny na závodní použití. Pro složení hadičky není nutné žádné speciální nářadí, postačí to co máte běžně v garáži. Takže máte-li například originální hadici 126cm dlouhou zadejte si v eShopu 13 kusů hadice a bužírky (130cm)+ 2 kusy koncovek podle potřeby + 4kusy těsnících podložek . Pokud máte poškozené originální šrouby doporučujeme je zakoupit také nové. 1. Uřízněte brzdovou hadici na požadovanou délku. Navlékn